Monday 1 December 2008

Για το καλό μου/ For my own good - Miliokas

I observed the world coming to pieces before me
I observed my neighborhood turn to construction sites
for my blessing

I observed the trees i used to climb down in pieces
on a truck loaded my dreams
for my blessing

I felt the teacher discipline with passion
I observed my hands swell from beating
my nerves bit by bit to shatter
with kindness and love to bash me

For my blessing, for my blessing
until my mind couldn't take anymore
it start working from the opposite direction
and I am in chamber 9 for my blessing
in tranquility myself to uncover

I observed stealing a bite for my bite
clothes to make from my old garments
for my blessing

I observed my mother crying in dismay
I observed my old man immigrant becoming
for my blessing

I observed my pals
I observed them wanting me to be cut off from you
I observed at dawn to toss me at the precinct
to dodge the cell I have to state the poem

For my blessing, for my blessing
until my mind couldn't take anymore
it start working from the opposite direction
and I am in chamber 9 for my blessing
in tranquility myself to find

For my blessing, for my blessing
body and mind became numb
injections, pill, electroshocks for my blessing
today my neighbor was found dead
and I fight myself to find
I have a knife hidden for my blessing

Είδα ένα κόσμο να γκρεμίζεται μπροστά μου
είδα να γίνεται γιαπί η γειτονιά μου
για το καλό μου

Είδα τα δέντρα που σκαρφάλωνα κομμένα
σε φορτηγό τα όνειρά μου φορτωμένα
για το καλό μου

Είδα το δάσκαλο να με χτυπάει με ζήλο
είδα τα χέρια μου πρησμένα από το ξύλο
είδα τα νεύρα μου σιγά σιγά να σπάνε
με καλοσύνη και στοργή να με χτυπάνε

Για το καλό μου για το καλό μου
ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου
πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου
και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου
στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου

Είδα να κόβουν τη μπουκιά για την μπουκιά μου
ρούχα να φτιάχνουν απ' τα ρούχα τα παλιά μου
για το καλό μου

Είδα τη μάνα μου να κλαίει απελπισμένα
είδα το γέρο μου να φεύγει για τα ξένα
για το καλό μου

Είδα τους φίλους μου να σκίζονται για μένα
είδα να θέλουν να ξεκόψω από σένα
είδα χαράματα να με τραβάν στο τμήμα
για να γλιτώσω το κελί να πω το ποίημα

Για το καλό μου για το καλό μου
ώσπου δεν άντεξε στο τέλος το μυαλό μου
πήρε ανάποδες στροφές για το καλό μου
και είμαι στο θάλαμο εννιά για το καλό μου
στην ηρεμία για να βρω τον εαυτό μου

Για το καλό μου για το καλό μου
έχει μουδιάσει το κορμί και το μυαλό μου
ενέσεις χάπια ηλεκτροσόκ για το καλό μου
σήμερα πήρανε νεκρό τον διπλανό μου
ενώ παλεύω για να βρω τον εαυτό μου
κι έχω κρυμμένο το σουγιά για το καλό μου


Στίχοι: Μηλιώκας Γιάννης
Μουσική: Μηλιώκας Γιάννης
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Μηλιώκας

No comments: